Воскресенье, 05.05.2024, 00:24
АНАГОЛИ
Продовження

Йосип і анти-Йосип


8. Надзвичайно високу енергетику несуть у собі біблійні імена, що їх поширено у більшості народів світу. В око впадає тотожність історичних постатей з ім’ям Йосип —біблійного персонажа Йосипа Прекрасного та Йосипа Сталіна.
В час, коли пишуться ці рядки, про Йосипа сина Вісаріона знає кожен — більшою або меншою мірою. Про Йосипа сина Якова — тільки ті, хто читає Святе Письмо. А тим часом біблійному сюжету, пов’язаному з цим персонажем, позаздрить будь-який письменник. Старші брати-пастухи продають наймолодшого брата в рабство купцям-ішмаельтянам, що йдуть караваном до Єгипту. Там його купує начальник фараонових катів — Патифар. Згодом побачивши, що хлопець він тямовитий і чесний, господар довіряє йому правити маєтком. Та на Йосипа поклала око дружина Патифара. Незрадливий юнак не вдовольняє хтивості господині і тоді підступна єгиптянка зводить на нього наклеп, нібито він намагався її згвалтувати... Йосип опиняється у в’язниці-ямі, де йому наказують прислужувати двом опальним царедворцям — виночерпію та пекарю фараона. Там, у в’язниці, він витлумачує сни обом вельможам-в’язням і тлумачення його точно збуваються: за три дні пекаря повісили, а виночерпія знову приставили до владики Єгипту.
На якийсь час виночерпій забув про Йосипа, та якость уранці фараон прокинувся збентежений сном, що йому приснився. Жоден з придворних не зміг витлумачити той сон. І тоді виночерпій оповів фараонові про в’язня-єврея, раба начальника катів, і про те, як той пояснив їхні з пекарем сни.
Вже поголений, у чистому вбранні став Йосип перед фараоном.
"Чув я, що ти вмієш сни тлумачити,— сказав володар Єгипту.— Ось послухай. Я стояв біля Нілу; і ось із нього виходять сім корів, вгодованих та доглянутих і стали вони пастися на лузі. Та ось другі сім корів виходять за ними з ріки, худих та непоказних — не бачив я таких худих на всій землі єгипетській. І стали біля тих корів на березі. І з’їли корови худі та непоказні корів вгодованих та доглянутих. І увійшли ті гладкі корови в утроби худих, але не було видно, що вони в їхніх утробах, бо такими самими залишилися непоказні корови. І ось я прокинувся. А коли знову заснув, то мені приснилося, що сім колосків сходять на одній стеблині, крупних і важких. І ось сім колосків пустих, опалених східним вітром, виростають позаду них. І проковтнули колоски пусті сім повних зернистих колосків. І прокинувся я. І був ранок, і збентежився дух мій. Сну цього досі ніхто не спромігся пояснити — ані ворожбити, ані мудреці Єгипту."



І відповів Йосип володареві Єгипту:
"Що Всесильний зробить, про те сповістив Він фараонові. Сім корів добрих — то сім років; і сім колосків добрих — то сім років; це — один сон. І сім корів худих, що вийшли після них — це сім років, як і сім колосків порожніх, вітром східним опалених — також сім років. Настають сім років урожаю великого в землі єгипетській, а їм на зміну прийдуть сім неврожайних літ. Ось що повідомив Всесильний фараонові. А тепер нехай фараон віднайде людину мудру та поставить її над країною єгипетською. Нехай призначить фараон наглядачів усюди та накладе п’ятницю (п’яту частину) на країну єгипетську на сім літ врожайних. І нехай накопичують хліб та все їстівне в їжу для міст, і фараон нехай за тим стежить. А все те буде припасами для Єгипту на сім літ голоду. І не загине країна від голоду."
І сказав фараон Йосипу:
"Оскільки Всесильний сповістив про те тебе, то немає в землі єгипетській розумнішого й мудрішого від тебе. Ти будеш над домом моїм і по велінню твоєму буде правитися народ мій. Тільки престолом я буду вищим від тебе."
І зняв фараон персня свого і надів його на руку Йосипа, і поклав золотий ланцюг на шию йому, і убрав його в одяг із віссона, і наказав везти його на колісниці для намісника, і кричати перед ним: "Вклонятися!"
І сказав фараон Йосипу:
"Я — фараон, але без тебе ніхто не підніме ні руки, ні ноги у всій державі єгипетській."
І нарік фараон ім’я йому Цафнат-Панеах, і віддав за нього Аснат, доньку Потифера, жерця міста. І вийшов Йосип правителем держави єгипетської. А було йому тридцять літ.

8. Як видно, обидва Йосипи в юні роки потрапляли до в’язниць: перший до фараонової, другий — до царської, обидва познайомилися там з людьми, котрі згодом привели їх до влади. І перший, і другий сходять на верховину влади і стають правителями наддержав. І той, і другий були інородцями для цих держав. І син Якова, і син Вісаріона одружуються з жінками набагато молодшими від них, яких вони знали замолоду. Обидва — підозріливі, схильні до театралізації своїх дій, обом подобаються вселюдські вияви захоплення, обоє були відомі в державах під псевдонімами: Йосип-грузин — Сталін, Йосип-єврей —Цафнат-Панеах.
Поєднує їх ще й те, що обоє будували елеватори. Але це ж їх і роз’єднує. Йосип, син Якова споруджував елеватори по всьому Єгипту, аби зберегти збіжжя семи врожайних літ і у такий спосіб підготуватися до голоду наступних семи неврожайних років. Йосип, син Вісаріона зводив по всьому Радянському Союзу елеватори, щоб їх засипати зерном із селянських комор. В державі фараона у селян забирали 20% врожаю, в СРСР — все: вимітали геть чисто.
На цьому моменті починається антитотожність.
Зовні біблійний Йосип був дивовижної вроди, Сталін далекий від краси. Син Якова умів пробачати, він пробачив братам навіть те, що вони продали його в рабство. Сталін позбавляв життя за найменший непослух. Навіть близьких йому людей.
Біблійний Йосип отримав владу з рук фараона —помазаника єгипетського бога. Йосип Джугашвілі — від "звірини" — компартії, котра знищила царя — помазаника православного Бога.
Тому Йосипові дана була влада, бо він знав, як запобігти великому голоду в Єгипті. Йосип Сталін навмисне підготував не просто голод, а голодомор, внаслідок якого вигинуло багато мільйонів людей.
Завдяки Цафнату-Панеаху єгипетський народ не зазнав тих втрат, яких міг би зазнати. Наміри Сталіна обійшлися тільки українському народові в сім мільйонів життів.
Щоправда, як відомо з історичних джерел, Йосип Прекрасний зерно не віддавав, а продавав за срібло. Срібло ж у Єгипті було здебільшого у вигляді посуду, який має бактерицидні властивості. Позбувшись такого посуду, мешканці, а це переважно — заможні люди міст — почали хворіти. Спалахнула нечувана епідемія. Людські втрати були величезні.
І ще одне, що поєднує цих двох з однаковим ім’ям Йосип: біографії їх вписані в історію людства навічно.

9. Звертає на себе увагу ще один дивний збіг обставин. У Івана Грозного найвідданішим поплічником був Малюта Скуратов, у Петра І — Олександр Меньшиков, у Сталіна — Георгій Маленков (чи не єдиний з його команди, кому він довіряв). Тобто люди із значенням імені (прізвища) "малий". Факт цей можна витлумачити тотожністю психіки всіх великих тиранів. Володарі типу Грозного, Петра І і Сталіна (а це були три найжорстокіші постаті в російській історії) не терпіли поруч не те щоб людей високого інтелекту, а навіть таких, що були одного з ними рівня.
Саме рефлекс вивищення російських царів над їхнім оточенням згодом спроектувався у вивищення цілого народу над іншим народом. Тому й нарекли українців-русів малоросами, а московитів — великоросами.
На жаль, до українців пристала не тільки кличка, а також її енергетика. Щоб позбутися того — досить усвідомити хоча б значення кореня "мал".


Іван і анти-Іван

1. Уявлення про те, що назва предмета містить у собі її суть, — одна з основних магічних ідей давнини. Вважається, що назва речі є її мініатюрним двійником. Надто, коли йдеться про людське ім’я. У деяких народів справжнє ім’я дитини знали тільки батьки, для решти дитина жила під різними вуличними назвиськами. Прокляття, кинуте в назвисько, не торкалося справжнього імені, а отже і його носія.
Про те, що назва речі містить у собі саму річ, знали і ті, хто писав біблійні тексти.
Та з часом предмети — живі й неживі стали називатися своїми іменами. Ім’я стало відповідником змісту. За іменем, надто якщо це архетип, можна побачити вдачу, характер і зрештою розгледіти майбутнє носія імені.
Одним з найпотужніших імен людства є Іван. Через те воно донедавна було найпоширенішим. Так, до 1917 р. кожен четвертий селянин в Російській імперії носив це ім’я. Багато Іванів було й поміж видатних людей. Згадаймо хоча б Івана Предтечу. В історії України також немало Іванів, наприклад гетьмани Виговський і Мазепа, письменники Котляревський і Франко.
Іван — людина надзвичайно широкої вдачі. Він ладен обійняти весь світ, а різниця між Іванами тільки в тому, що один пригортає до себе світ у пориванні духовної чуйності й любові, інший — з метою заволодіти. Але обох об’єднує глибоке сприйняття світу.
Це староєврейське ім’я, воно означає "дар Божий".
Поміж інших імен Іван є цільним психотипом, безвідносно до того, яку роль йому відведено Вищою Силою. Це персонаж людської драми, який не змінює свого амплуа ні коли грає статиста, ні коли — головну роль. Психотип Івана роздвоюється тільки тоді, коли на сцені з’являється видатний герой і такої ж потужності анти-герой. Але енергетика імені, повнота виконання історичного завдання, риси характеру залишаються сталими, в яку б історичну епоху не діяв і яку б протилежну за значенням роль не виконував чоловік з іменем Іван.

2. Людину, що своїми пророцтвами ось уже 1900 років тримає в напрузі все людство, батьки також назвали Іваном (Іоанном). Титули "апостол", "святий", "Богослов" пристали до цього імені вже потім.
Походив Іван із простої заможньої родини рибалок, що рибалили на Генисаретському озері. Він, його брат Іаков — сини Заведея і Симон (Петро) та Андрій — сини Іони (також рибалки) склали ядро апостолів.
Описання, що збереглося з тих далеких часів, свідчить, що Іван був від природи замкненим і глибоким, та водночас наділеним кипучим ентузіазмом. Ісус називав його "сином грому". З вигляду він був сумним і замріяним, зосередженим у собі, але здатним на страшні вибухи і на такі глибини ніжності до людей, яких жоден із близьких, окрім Ісуса, навіть не підозрював у ньому. З усіх тільки він — Іван мовчазний споглядач, зміг осягнути всю глибину думки Ісуса. Йому й судилося стати євангелістом Божої свідомості, езотеричним апостолом.
Не випадково Ісус вибрав апостолів не серед пророчого племені єсеїв — він хотів укорінити свою віру в самому серці народу. І не помилився. Надто щодо Івана — і в людському, і в ідейному плані. Уже будучи на хресті, він указав поглядом Діві Марії — матері своїй на Івана і сказав: "Жінко! це син твій". А затим звернувся до учня свого: "Це мати твоя." І з того часу Іван узяв матір Учителя і її синів до себе. Відтоді, аж до смерті, Богородиця жила в Гетсиманії в оселі Івана. Там вона й померла через п’ятнадцять років після страти сина, у 48-му р. н.е. Там, у Гетсиманії, її й поховали.

3. Основною людською прикметою цього Івана була велика любов до людей. Чи він з нею вродився, а чи в ньому її пробудив Ісус, хтозна. Але саме цією рисою визначалися всі вчинки й дії упродовж усього життя. Не будь цієї "речі в собі", цієї глухої для ворожого ока посудини, в якій ховалося світло неймовірної сили, ще невідомо чи стало б християнство світовою вірою. Мабуть, саме замкненість, потайливість уберегли Івана від лихої долі решти апостолів (їх усіх стратили у найжорстокіший спосіб). Він відбувся тільки засланням на срібний рудник на острові Патмос, куди Доміціан заслав його за свідчення про Ісуса Христа.
Там, в один із недільних днів Іван був у дусі і в цьому надприродному стані до нього з’явився Учитель і повелів описати побачене тайнозором для семи Малоазійських церков. Він відкрив Іванові майбутню долю християнської віри у різних символічних образах. Це було зроблено з метою утішити віруючих у розпал їх переслідування, та розвіяти побоювання щодо майбутнього віри, на яку зусібіч ополчилися і язичники, і лжевчителі, і римська влада.
То були пророцтва, які живили надією на майбутнє посвячених різних поколінь, невидиме для простого віруючого джерело знань про змагання двох сил — змія, прадавнього спокусника, з Месією, Спасителем.

4. Анти-Іван, який прийшов у земний світ 1530 року, в північному краї, був наділений всіма прикметами Івана. Він відчував потужний потяг до духовності. Музичні твори, які він написав, ще й зараз, трапляється, виконують у концертних залах Москви. Його вірші також не можна назвати невдалими. В радянських енциклопедіях про нього пишуть як про "видатного публіциста". І ці якості були, мабуть, не результатом виховання, а то був стан душі. З дитини, народженої у родині правителя держави, охоче виховали б військового стратега чи політичного діяча. А тут — поет, публіцист, композитор; Біблію знав напам’ять. Так і хочеться сказати: "людина, яка ладна пригорнути до себе увесь світ." І почав пригортати. Досягши повноліття і ставши першим царем князівства Московського, уже на двадцять другому році життя завоював Казанське ханство, а у двадцять шість років — Астраханське. Десь у цей же час данниками його стають хан Сибірський Едигей і хан Ногайської орди Ізмаїл. Васалами визнали себе кабардинські і черкеські князі. Розпочалося приєднання Західного Сибіру. Це, справді, була людина широкої вдачі.
До всього цей чоловік був ще блискучим ученим, винахідником. Зокрема він винайшов речовину, що їй сам дав назву "некая составная мудрости огненой" або "поджар". Нею підпалювали тих, кого велено було "терзать неисповедимыми муками".
Це був Іван 1V Васильович — Грозний. Називали його по-біблійному Іоанном. Чи був він "даром Божим" для свого народу?
"25 липня на Красній площі поставили шибениці, стовпи, обкладені просмоленим хворостом, і колоди для відрубання голів. Стояв частокіл з залізними наконечниками. (Цей елегантний вид страти був запозичений у турків). Новинкою була велетенська сковорода, на якій пінилася олія, що кипіла, гострі залізні кігті, що їх називали кішками, кліщі, пили, голки, вірьовки, спеціально призначені для протирання тіла, котли з окропом і ще якісь пристосування, винайдені самим царем.
Привели засуджених з жахливими слідами тортур; вони ледь трималися на ногах.
Цар зробив широкий жест, звільнивши десь половину з трьохсот людей. Звільнені незабаром були заарештовані і страчені через тиждень. З іншими вчинили відповідно до розписаної у всіх подробицях процедури. Кілька десятків посадили на палю, де вони конали у неймовірних муках годин по дванадцять-п’ятнадцять. У них на очах, привселюдно, гвалтували, а потім убивали їх дочок і дружин. Близько п’ятдесяти чоловік кинули на розжарену сковороду. Опричники з киями не давали нікому вискочити зі сковороди, спостерігаючи смертельний танок у киплячій олії. Іоанн сміявся до сліз.
Висковатого повісили за ноги й стали повільно пиляти вздовж тіла. Фунникова навперемінно обливали холодною водою й окропом, потім зняли з нього шкіру, як з вугря.
Федору Басманову було виявлено високу довіру особисто відрубати голову рідному батькові Олексію Басманову, що син виконав майстерно, після чого його було посаджено на палю...
Дружину Фунникова — молоду гарну жінку, яка доводилася сестрою князю В’яземському, посадили верхи на натягнуту між стовпами линву і протягли проміжністю по цій линві взад-вперед кілька разів, а затим кинули помирати..." (І Бунич).
Іван Васильович, як видно, був людиною, справді, творчою і не терпів стереотипів.

5. "Красна площа — головна площа Москви. До її архітектурного ансамблю входять частина будівель Кремля, храм Василія Блаженного, пам’ятник К.Мініну і Д.Пожарському (споруджений, до речі 1818 р.), будинок Історичного музею, Мавзолей Леніна... З 1918 р. площа стала місцем демонстрацій і мітингів трудящих столиці, військових парадів. Біля кремлівської стіни — могили, в стіні — урни з прахом видатних радянських діячів, ряду діячів міжнародного робітничого руху." (Укр. рад. енциклопедичний словник, т.2).
Простежимо, як формувалося це місце. Іван ІІІ Васильович — дід Івана Грозного започаткував будівництво нового Кремля з рудої цегли, замість старого з білого каменю. Рік закладин — 1485 (18). Відтоді всі більш-менш значущі прилюдні тортури і страти відбувалися біля стін Кремля, на площі, що дістала назву "Красна". Пік звірства на цій площі сягнув свого апогею за царювання рудоволосого царя Івана Грозного.
Слово "красне" має два значення, а саме: "червоне" і "красиве, гарне". Поза всяким сумнівом, перше значення і є справжньою назвою, тому що площа була постійно залита людською кров’ю. Друге значення "красиве" вигадали ті, у кого колір пролитої крові викликав естетичні почуття.
Не випадково мавзолей анти-Володимира поставили не в Петербурзі, де перемогла звірина, а саме тут, на місці найбільших жахіть вигаданих анти-Іваном. Не випадково на місці, "угноєному" великими стражданнями, поховали "видатних радянських діячів", а насправді — фрагментів "змія великого, вужа стародавнього", що відійшли у потойбіччя, виконавши сповна своє призначення у людському світі. Не випадково уцілів храм саме Василія Блаженного, спорудженого анти-Іваном на честь завоювання Казані і названий іменем причинного (біс вселився) старого. Не випадково під стінами Кремля біля вівтаря сатани (мавзолея) відбувалися всі містерії, що їх проводила звірина. Зайве казати, що всі вони супроводжувалися в червоному кольорі, тобто були означені кров’ю.
Отож епоха анти-Івана була першим невеликим (адже усього люду московського тоді було близько трьох мільйонів) сплеском сатанинства на обраному сатаною полігоні, досвід якого до найдрібніших деталей, а тільки у великих масштабах, повторить звірина.

6. І Іван, і анти-Іван були сутностями з надпотужною енергетикою. Перший став одним із засновників віри, яка грунтувалася на любові до ближнього, до людини, як такої, до людства. Всяк, хто увірував, отримував заряд доброти, гуманізму та інших, суто людських, якостей. Це наповнення триває вже багато поколінь. Людство немов би насичується тими якостями. Та час від часу з’являється щось, що все зводить нанівець. Приходить людина з антисвіту, така ж могутня у руйнуванні, як і той, хто будує, і тоді настають часи випробування. Прихід у світ анти-Івана означений великими стражданнями людей, від найближчих родичів до сусідніх народів. Анти-Іван убив двох рідних синів, п’ять дружин, винищив боярські роди і більшість священиків, починаючи з найвищого керівництва церкви. І це при тому, що він був набожний; Біблію тримав, як настільну книгу. Оприччина, на чолі якої він стояв була "молохом", котрий вимагав усе нових і нових жертв. Той страх, та жорстокість, що їх уклав у душі своїх земляків анти-Іван, ось уже чотириста з лишком років визирає з очей його співвітчизників. Це альтернатива наповненню Івана. Якою б не була віруючою людина, чий родовід тягнеться з часів анти-Івана, в глибокому закутку її душі ховається страх чи жорстокість. Потрібні тільки сприятливі умови, щоб вони проявились.






Copyright © В.В. Савченко, 2010